Kami mengalu-alukan kehadiran anda ke blog kami. Sebarang komen dan pendapat bolehlah diajukan terus ke buku pelawat kami ataupun kepada moderator blog ini.

26 December 2009

Berterbangan di Seluruh Malaysia

Bakal2 cikgu..apa khabar semua?mungkin kebanyakan dari kita dah tau kan posting kat negeri mana..insyaAllah mulai tahun depan ni..kita semua akan bertaburan di seluruh pelusuk negeri untuk menabur bakti sebagai seorang guru..secara peribadi..sedih juga bila dah x jumpa korang semua..



ni peta malaysia..tahniah untuk kawan2 yang dapat tempat yang di mohon..buat yang x dapat..banyak2 sabar k..mungkin dah rezeki kita di sana..buat informasi..aku cuba senaraikan negeri2 tempat posting kawan2 yang lain..rasanya setakat ni paling ramai dapat di Sarawak..huhu

Marina - Sarawak (Miri)
Cahya - Sarawak (Bintulu)
Inuth - Sarawak (Miri)
Santi - Sarawak (Kapit)
Adriana - Labuan
Rosli - Labuan
Anim - Labuan
Musa - Pahang
Sanim - Pahang
Akmal - Penang
Zack - Sabah
Mas -Sarawak (Miri)
Kaka -Sarawak (Kapit)
Ujie -Sarawak (Miri)
Clarice - Sarawak (Kuching)
Nasir -Sarawak (Sri Aman)
Lee -Sarawak (Mukah)
Epi -Pahang
Shima -Sarawak (Kuching)

Nama - nama yang bertanda soal tu aku xtau posting mana..nnt inform2 k kat blog ni..please keep in touch..senarai nama sekolah insyaAllah keluar dalam minggu ni..sama2 laa kita berdoa semoga dapat tempat bertugas yang baik..yang menjanjikan kejayaan untuk kita semua..

Untuk semua..pandai2 jaga diri di negeri orang..adios~

15 November 2009

Graduation Nite PISMK OUM IPGM Keningau

Cerita dah basi sebenarnya tapi tiada siapa mau update. Takpa. WonderVujie datang menyelamatkan keadaan ini!




Banyak sangat gambar oo. Dan oleh kerana WonderVujie masih macam mamai-mamai bangun pagi belum sarapan perut masih lapar ini, hanya sedikit mampu ku persembahkan padamu sebagai ufti bulan ini. HAHA. Kalau menginginkan gambar lebih banyak tanpa censored, sila secara berjemaah add kami-kami yang mempunyai Facebook. Di situ macam-macam ada. Berbaloi-baloiiii~

Semua yang hadir. Tapi Encik Jais, Encik Johan dan Encik Sanim dah balik awal. Oleh itu terlepas sesi penggambaran ini.

Gaya cucuk bulan. Baiklah WonderVujie memang tak pandai berlakon. Orang semua tengok atas dia sorang tengok camera. Pensyarah tidak termasuk dalam gaya ini. Mereka cool. HEHEHE.

Ok ok. Gambar ini patut letak ataaasss sekali tapi minta maaf WonderVujie malas sekali arrange dia semula. HAHAHA.

Tak. Gambar ini bukan untuk kami. Jangan tengok muka kami. Tapi tolong ya semua. Tolong focus muka Ah Chaw and Nasir. Macam kami ada jemput pelajar dari SK Kura-kura pula. Muka kanak-kanak tak tahan tu. HAHAHA.

Makanan hidangan. Ya, ahli meja kami tak berpeluang menggemuk dengan adanya Zhafran si Michael Jackson tukang baca doa lepas tu dia makan paling banyak. HAHA.

Erk. HAHAHAHA minta sorry banyak-banyak. I cant resist! Layankan je lah gambar ini.




Sekian dari saya WonderVujie. Kembali ke Angkasapuri.

13 November 2009

Karangan Cerita Murid Tahun 4..

Korang pernah baca karangan yang ditulis oleh budak sekolah rendah??mesti pernahkan..mesti terguling2 ketawa masa bacakan?..eleh..korangpun apa kurangnya, masa budak2 dulupun korang mengarang ayat lagi dasyat..hehehe..jom kita tengok salah satu karangan yang sempat aku cilok dari murid tahun 4 kat sekolah tut tut.....hehehhe..dah baca, jangan lupa bagi markah tau..heheheh



Pagi itu pagi minggu. Cuaca cukup sejuk sehingga mencapai takat suhu beku.

Sebab itu saya tidak mandi pagi sebab air kolah jadi air batu dan air paip tidak mahu keluar sebab beku di dalam batang paip. Pagi itu saya bersarapan dengan keluarga di dalam unggun api kerana tidak tahan sejuk. Selepas itu emak saya mengajak saya menemaninya ke pasar. Tetapi saya tidak mahu. Selepas emak menikam perut saya berkali-kali dengan garfu barulah saya bersetuju untuk mengikutnya. Kami berjalan sejauh 120 kilometer kerana pasar itu letaknya 128 kilometer dari rumah. Lagi 8 kilometer nak sampai pasar saya ternampak sebuah lori kontena meluru dengan laju dari arah belakang. Dia melanggar emak saya. Emak saya tercampak ke dalam gaung. Dia menjerit "Adoi!". Lepas itu emak saya naik semula dan mengejar lori tersebut. Saya pun turut berlari di belakang emak saya kerana takut emak saya melanggar lori itu pula. Pemandu lori itu nampak kami mengejarnya. Dia pun memecut lebih laju iaitu sama dengan kelajuan cahaya. Kami pula terpaksa mengejar dengan lebih laju iaitu sama dengan dua kali ganda kelajuan cahaya. Emak saya dapat menerajang tayar depan lori itu. Lori itu terbabas dan melanggar pembahagi jalan lalu bertembung dengan sebuah feri. Feri itu terbelah dua. Penumpang feri itu yang seramai 100 orang semuanya mati. Pemandu feri itu sangat marah. Dia pun bertukar menjadi Ultraman dan memfire pemandu lori. Pemandu lori menekan butang khas di dalam lori dia..lori itu bertukar menjadi robot Transformer. Mereka bergaduh di udara. Emak saya tidak puas hati. Dia pun terus menyewa sebuah helikopter di Genting Highlands dan terus ke tempat kemalangan. Dia melanggar pemandu feri yang telah bertukar menjadi Ultraman itu. Pemandu feri itu terkejut dan terus bertukar menjadi pemandu feri semula lalu terhempas ke jalanraya. Pemandu feri itu pecah. Pemandu lori sangat takut melihat kejadian itu. Dia meminta maaf dari emak saya. Dia menghulurkan tangan ingin bersalam. Tetapi emak saya masih marah. Dia menyendengkan helikopternya dan mengerat tangan pemandu lori itu dengan kipas helikopter. Pemandu lori itu menjerit "Adoi..!" dan jatuh ke bumi.


Emak saya menghantar helikopter itu ke Genting Highlands. Bila dia balik ke tempat kejadian, dia terus memukul pemandu lori itu dengan beg tangannya sambil memarahi pemandu lori itu di dalam bahasa Inggeris. Pemandu lori itu tidak dapat menjawab sebab emak saya cakap orang putih. Lalu pemandu lori itu mati. Tidak lama kemudian kereta polis pun sampai. Dia membuat lapuran ke ibu pejabatnya tentang kemalangan ngeri itu. Semua anggota polis di pejabat polis itu terperanjat lalu mati. Orang ramai mengerumuni tempat kejadian kerana ingin mengetahui apa yang telah terjadi. Polis yang bertugas cubamenyuraikan orang ramai lalu dia menjerit menggunakan pembesar suara. Orang ramai terperanjat dan semuanya mati.

Selepas itu emak saya mengajak saya ke pasar untuk mengelak lebih ramai lagi yang akan mati. Di pasar, emak saya menceritakan kejadian itu kepada penjual daging. Penjual daging dan peniaga-peniaga berhampiran yang mendengar cerita itu semuanya terkejut dan mati. Saya dan emak saya terus berlari balik ke rumah. Kerana terlalu penat sebaik saja sampai di rumah kami pun mati. Itulah kemalangan yang paling ngeri yang pernah saya lihat sebelum saya mati.

09 November 2009

Serangan Terbaru : Ranau Dan Kundasang

Jika sebelum ini para pegunjung blog ini telah disajikan dengan cerita tentang beberapa orang pendekar PISMK OUM yang menyerang Mahua, tetapi kali ini lain pula ceritanya..anda percaya atau tidak, batalion tentera kami telah menyerang RANAU PULA dengan berani dan selamber badaknya!!(bukan badak yang menyerang RANAU tu ya. Harap Maklum).. Anda mau tau jln ceritanya bagaimana tentera2 kami menyusun strategi ini..Ikutilah kisah berikut..

Alkisahnya pada suatu hari (yang pasti bukan hari semasa buletin ini di post) beberapa orang pakar2 strategi dan risikan batalion tentera 0609 PISMK OUM pada mulanya merancang untuk menyerang satu daerah nun jauh di utara borneo iaitu KUDAT..Ketua Turus Tentera Darat iaitu Leftenan Jeneral (B) Rosli (title 'B' tu bukan utk 'Bersara' ya, tp utk 'Becoming ;)mengatakan serangan kali ini mungkin akan mengambil tempoh masa yang lama kerana kedudukan yang agak jauh dari markas utama di Keningau. Selain itu beberapa masalah lain yang dihadapi oleh kami ialah bala tentera yang tidak mencukupi selain pengangkutan yang tidak cukup untuk melaksanakan misi kali ini..

Selepas mendapati beberapa masalah yang dihadapi selain masih penat kerana baru sahaja menakluki MAHUA baru2 ini, beberapa orang Pegawai dan Ketua Turus (nama dirahsiakan untuk tujuan KESELAMATAN) yang sebelum ini menjadi tulang belakang kami tidak berani menyahut cabaran kali ini dan menyerah kalah lebih awal. Memandangkan beberapa masalah yang dihadapi, Panglima Angkatan Tentera PISMK OUM bagi program menyerang2 ini iaitu Jen (M) Zack ('M' tu refer to 'Madya' ;) (ade ke Jeneral Madya?Pelik..hihi..biarla) mengubah pelan untuk menyerang daerah strategik lain iaitu RANAU. Mengikut Jen (B) Rosli, daerah kali ini pasti mudah diserang diserang dan ditawan dalam sehari sahaja kerana kedudukannya yang lebih dekat dan hanya memerlukan beberapa orang tentera sahaja.

Setelah tender menyerang dibuka, akhirnya 3 org tentera yang sudi menyerang pada kali ini iaitu Kolonel (B) Marina (Pegawai Perhubungan Tentera), Kolonel (B) Yana (Pegawai Dokumentasi) dan Kolonel (B) Mah (Pegawai Pemerhatian dan Risikan Mendalam) ;>.. Nak dipendekkan cerita, platun tentera yang kecil ini mula bergerak ke RANAU pada jam 8 pg. Tetapi sblm itu, platun ini mengisi perut terlebih dahulu bagi menjana tenaga untuk menyerang. Terima Kasih kpd Jen (B) Yana dan Restoran Rahmat kerana sudi menaja makanan kami pd pagi itu..Gracias =)..

Selepas itu, perjalanan diteruskan (Lokasi persinggahan dan arah jalan kami dirahsiakan untuk tujuan keselamatan lagi ;>). Antara cabaran pertama yang kami hadapi ialah keadaan jalan sepanjang hendak ke Ranau begitu teruk dan sangat menyedihkan..Menurut Kolonel Mah merangkap Pegawai Pemerhatian dan Risikan Mendalam kami, strategi serangan kali ini telah dapat dihidu oleh pihak musuh!Jalan yang teruk ini merupakan strategi mereka untuk melemahkan kami. Tetapi itu semua tidak mematahkan semangat kami. Berkat kesabaran dan pergerakan yang sedikit perlahan, akhirnya kami berjaya di pekan koboi Ranau pada pukul 11.35 pg.

Kami berhenti rehat untuk mengisi perut lagi..Apa yang kami dapat katakan, perjalanan kali ini adalah amat menjerihkan..

Selepas itu, tanpa membuang masa kami meneruskan perjalanan untuk menyerang dan menawan tempat yang 'panas' yang sesuai dengan namanya iaitu Poring Hot Spring.. Gambar2 berikut telah di tangkap oleh Kolonel (B) Yana merangkap sebagai Pegawai Dokumentasi kami..


Canopy Walk..


Senyum


Mengigil Kesejukan


Aksi Lima Pendekar


Candid....




Selepas kami menawan Poring, kami meneruskan perjalanan untuk menawan Kundasang pula. Mengikut Leftenan Jeneral (B) Rosli, terdapat satu kedai makan yang terkenal dengan sayap dan bontot ayam bakarnya..Memang sedap! sehinggakan Jen (M) Zack yang tidak berapa menggemari bontot ayam bakar sblm ini, mula menggemarinya..hihi.. ;> Selepas itu kami pun memulakan perjalanan pulang ke base camp di Keningau dalam keadaan hujan lebat dan kabus yang tebal. Kami sempat singgah digerai durian untuk menikmati durian dan membeli sedikit buah tangan untuk rakan-rakan tentera kami yang berkawal di base camp Keningau. Akhirnya kami selamat sampai di base camp pada pukul 10.30 mlm di mana sblm itu singgah minum di Dreamland.. Platun kami sangat gembira dengan strategi penyerangan pada kali ini..Tetapi masih adakah strategi2 penyerangan dan penaklukan yang dirancang oleh batalion ini untuk minggu2 yang akan datang? Bersama-sama kita nantikan =)



05 November 2009

Mahua Diserang!!

Agak menggerunkan tajuk post diatas kan?..jangan risau, serangan ini bukannya dilakukan oleh Bintang Tiga atau komunis. Tetapi satu platun PISMK-OUM yang berjumlah 11 orang telah berjaya menjejak air terjun Mahua pada beberapa hari yang lalu (tarikh dirahsiakan untuk ekselamatn negara)..Serangan ini dilakukan dengan menggunakan 2 buah kereta dan 2 buah motosikal..

Pasukan peninjau yang dihantar menerusi motosikal adalah musa dan akmal manakala epi dan zek pula mengetuai 2 buah kereta yang membawa sarat ahli pasukan yang selebihnya (begitu teliti rancangan serangan inikan??hehehhe)..

Mari kita lihat aksi2 candid yang berjaya dirakam oleh jurugambar khas untuk serangan kali ini....



Kelihatan wajah2 yang tak berapa 'segar' kerana tak mandi pagi, kecuali baju biru lengan panjang yang tak pakai tudung tu aje..hahahaha..tekala...








Indahnya Mahua..jangan jelessss...heheheh


KURSUS INDUKSI SISTEM SARAAN MALAYSIA (KISSM)

Kursus Induksi Sistem Saraan Malaysia bagi PISMK OUM dan KPLI Januari akan diadakan seperti ketetapan berikut:

Tarikh     : 6 November 2009 (Jumaat) - 26 November 2009 (Khamis)
Tempat   : Dewan Kuliah
Waktu    : 8.00 pagi

Bagi kelas OUM..taklimat akan diadakan bersama - sama KPLI di dewan kuliah sebelum kita diasingkan mengikut kelas..kita tak KISSM satu tempat ngan KPLI..mungkin kita akan kursus di kelas kita sendiri..sebarang pertanyaan lanjut boleh berjumpa dengan EN. AUGUSTINE di Jabatan Ilmu Pendidikan.

Kehadiran adalah WAJIB..budak2 lelaki..tolong maklumkan pada semua k..nnt ada plak yang tdo tak bangun2..hehe

04 November 2009

perhatian!!! GALA NIGHT PISMK OUM 2009

Perhatian kepada semua budak2 PISMK OUM KAJIAN SOSIAL SEMESTER 8..satu majlis GALA NIGHT akan diadakan sempena dengan tamatnya pengajian kita di institut ini..butiran majlis adalah seperti berikut:

Hari : Sabtu
Tarikh : 7 November 2009
Waktu :7.30 petang
Tema : Hitam, Merah dan Putih
Bayaran :  RM 37

Setiap orang juga diminta membawa sebuah HADIAH untuk majlis tukar hadiah nanti..sila langsaikan bayaran RM 37 pada ADRIANA sebelum hari sabtu..kalau tak bayar..nanti kita ramai - ramai kena halau kuar dari hotel..kehadiran adalah WAJIB~

01 November 2009

Trip 2 Sipitang



Dengar aje tajuk di atas, mesti buat ramai yang berkerut fikirkan..kenapalah moderator letak tajuk macam tu. Mesti masing2 akan bercakap dalam hati, adakah ini sekadar gimik? atau salah satu taktik agak berbau (ataupun bucuk) untuk melariskan blog masing2 macam sesetengah penulis blog lain buat??..Oh tidak, itulah kenyataan yang mungkin agak berat untuk sesetengah individu menerimanya kerana tanpa disangka2, trip ke sipitang telah berjaya dilaksanakan sepenuhnya..

Kepada adik2 junior yang mungkin tengah pening kepala membaca buku atau masing2 sibuk menghafal tu, apa kata bancuh air milo segelas (promosi milo) dan jom kita tengok secebis kisah perjalanan yang cukup menenangkan jiwa korang. Kepada kawan2 kelas lak, mesti baca dengan tenang tau..hehehehe (jangan marah, nanti kena posting salinatan)..

Kalo dalam kisah Melaka, kita biasa dengar pasal citer 5 pendekar Melaka yang terkenal kan?cubala ingat balik walaupun korang fail sejarah masa SPM..ok2, dah melalut jauh lak aku ni..macam nie kisahnyaaaa....

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Pada mulanya 5 pendekar PISMK-OUM iaitu Hang Epi, Hang Rosli, Hang Zack, Hang Musa dengan Hang Akmal tak merancangpun nak pegi Sipitang pada pagi Sabtu tu..Semuanya secara kebetulan aje (mungkin ada yang cakap ini hanya lakonan.hehehhe)..Agaknya memikirkan tinggal beberapa minggu aje lagi masa yang ada tu akan dihabiskan bersama (sila baca dengan iringan muzik sedih), maka kitorang sepakat lah nak pegi ke Sipitang.

Ucapaan terima kasih diberikan kepada zek sebab sudi menaja kenderaan untuk ke sana. Menurut Zek, proton saga BLM yang dibelinya itu mampu membawa 5 penumpang dewasa tanpa ada kesukaran, ingat tau bukan 5 ekor lembu dewasa.. Ini membuktikan kereta buatan Malaysia setanding dengan jenama lain. (iklan kejap)..


Hari pertama (31 0kt 2009).

Memandangkan perjalanan kitorg nie tanpa ditaja mana2 pihak, maka atas kesedaran sendiri masing2 sumbanglah kos untuk minyak..Bak kata pepatah, berat pikul sorang2, ringan kita bagi kawan jinjing..betul tak?..perjalanan menghala ke Tenom pagi tu agak mendung. Namun suasana 1 Malaysia dapat dirasai begitu akrab di kalangan kitorg..macam2 tajuk citer kuar, dari isu yang sejuk sampai isu yang panas..dengan musa yang tak reti berhenti cakap tu, ibarat seorang DJ radio yang melayan pendengarnya tanpa henti..hehehe..ko tak marah kan musa???hahahaha..

Memandangkan kitorg tak breakfast pagi tu, kitorg singgah jap kat kedai makan di Tenom. Menu istimewa pagi tu adalah roti canai..ada yang order roti canai kosong, ada yang order roti canai telur..hehe..lepas masing2 dah kenyang, perjalanan ke Sipitang pun diteruskan..

Ini merupakan pengalaman kali pertama kitorg ke Sipitang..jadi laluan2 yang kitorg lalui memang agak asing..mungkin bagi cik yam yang biasa menggunakan laluan ni untuk balik ke KK tidak merasa kelainan..pada kami laluan ni agak keras (ini agak saspen)..kalo dilihat dengan mata kasar atau mata halus kitorg, memang laluan ke sipitang ini agak keras..banyak bongkah2 batu besar di tepi jalan raya dan keadaan jalanraya yang agak memuaskan (inilah yang dimaksudkan dengan keras.hehehe..)

Perjalanan ke Sipitang tidak membosankan, sebab banyak benda yang kitorg tengok sepanjang perjalanan ke sana..dari keadaan penduduk di sepanjang perjalanan, nama kampung yang pelik, bentuk2 rumah yang unik..memang betul cakap orang, jauh perjalanan, banyak pengalaman..

Kitorg sampai di Sipitang tepat jam 12.30 tgh..lepas berhenti isi minyak di Petronas..kitorg terus pergi pusing2 bandar Sipitang..hentian pertama kitorg kat Sipitang adalah jeti..kitorg sempat tengok makcik2 yang sabar memancing ikan di jeti Sipitang.sempat gakla berposing kat jeti tu ambik gambar..lebih kurang 20 minit mencuci mata kat situ. destinasi kedua kitorg adalah mencari tempat penginapan. So, masa pusing2 cari tempat penginapan tu, kitorg terjumpalah sebuah resthouse berhampiran dengan pesisir pantai dan gerai makan berhampiran bandar Sipitang. Tempat resthouse ni cukup cantik. kawasan parking luas, bilikpun selesa..yang bestnya, bilik belah belakang menghadap laut..(ayat2 ni pasti akan menambahkan kejelesan kepada budak2 kelas kitorg).hehe..

lepas Check-in, perutpun dah menyanyi minta diisi, apa lagi kitorgpun menuju ke KFC. sebenarnya makan tengahari pada hari tu ditaja oleh Kak Ana iaitu kakak Jqaf ambilan jan 2006..kakak nie satu orientasi dengan kitorg masa mula2 masuk IPKS dulu. macam2 benda yang kitorg bualkan..seronok pun ada sebab banyak benda lama yang dah jadi kenangan teringat balik..Terima kasih pada Kak Ana atas tajaan istimewa pada tengahari tu.

Selepas selesai makan, mesti korang ingat kitorg nak balik tido kan?..jawapan korang memang tepat sekali untuk jawapan yang salah..hahahaha..memandangkan masing2 masih ada tenaga super extra, hasil daripada cernaan daging ayam KFC yang dapat free tadi, kitorg berhajat pulak pegi satu tempat yang sememangnya tak rancang. Nak tau ke mana??..kitorg ke Lawas, Sarawak. perjalanan ke sana melalui Sidumin mengambil masa lebih kurang 2 jam..macam biasa, tunjuk IC kat pintu sempadan, dapat resit dari imigresen,perjalanan diteruskan macam biasa..bandar Lawas sememangnya cantik dan bersihla, itu memang tak dapat kitorg nafikan..tapi ada satu benda yang agak susah nak cari kat sini, iaitu kedai makanan yang halal..tak taulah kitorg tak perasan atau tak nampak, tapi yang pastinya minum petang yang dirancang pada petang tu tak tertunai..kempunan ckitla,ada satu aje kedai makanan Islam yang kami jumpa, tapi tutup pulak.nampaknya kempunan la kami nak minum teh tarik petang tu. tapi apa2pun lepas bergambar sana sini sebagai bukti untuk menjeleskan kawan2 lain yang tak ikut sama, kamipun bergerak balik..Kitorg sampai di resthouse lebih kurang 6.15ptg..apa lagi, rehatla...hehehhe


Pada sebelah malam lak, kitorg menjamu selera kat gerai makanan yang banyak dibuka sepanjang pesisir pantai dari resthouse yang kitorg duduk sampai ke jeti..jadi jalan kaki ajela, watpe membazir naik kereta kan?..kurang ckit asap kat udara..hehehe..menu special malam tue adalah mee rojak ayam, soto ayam, sate daging, ayam dan perut..Memandangkan perut sorang2 agak besar, lepas makan kitorg beli lagi macam2 makanan untuk spare waktu malam punya seperti ubi goreng, sate daging kerbau dan bontot ayam panggang (ini musa punya, awet muda katanya).hehehe..


Foto2 menarik sekitar Sipitang



Foto2 menarik di Lawas


Hari Kedua (1 Nov 2009).

Perjalanan pada hari kedua bermula lepas waktu check out iaitu jam 12 tengahari..lepas bersarapan yang merangkap makan tengahari kat kedai mamak berhampiran resthouse, kitorgpun bergerak untuk balik..sebelum balik, kitorg singgah beli buah-buahan kat pasar tani Sipitang..macam2 yang kitorg borong..ada rambutan, langsat,dan macam2 lagi yang kitorg sendiri tak tau nak sebut sebab tak penah jumpa buah-buahan yang tak pernah tengok kat tempat lain..Selesai beli buah, perjalanan balik diteruskan..mula2 kitorg rancang nak balik ikut laluan mula2 datang, tapi lepas bermesyuarat, jemaah menteri meluluskan usul untuk balik ikut Beaufort..


foto2 menarik semasa perjalanan balik

Perjalanan ke Beaufort begitu menenangkan jiwa. Maisng2 layan blues sambil diiringi lagu nasyid kepunyaan pemilik kereta yang merangkap pemandu tetap bagi pengembaraan kali ini iaitu Zek. Sampai di Beaufort, kitorg pusing2 la bandar kat situ..lepas penat2 pusing perjalanan diteruskan..yang pasti laluan untuk balik ni akan melalui Papar. Perjalanan balik memang agak tenang kerana jurucakap2 rasmi seperti epi dan akmal dah masuk ke alam mimpi. Yang confirm tak tido sepanjang perjalanan adalah zek..sebab kalo zek tido, alamak terbalikla kitorg..hehehe..Rosli juga tak tido sebagai membuktikan bahawa dia adalah roomate yang sentiasa menghadapi dugaan bersama2 zek. Bak kata pepatah, susah sama susah, senang sama senang (yeke ni?heheheh).


Kitorg sampai di IPKS pada jam 5.45 petang..walaupun penat, rasanya agak berbaloi..selain dapat pegi tempat yang tak pernah kami impikan akan tercapai, sekurang2nya masa lapang sementara menantikan KISSM ini kami isi dengan sesuatu yang menarik..kalo ada rezki, kitorg akan buat lagi satu perjalanan pengembaraan sekali lagi, mungkin ke Pantai Timur Timur Sabah lak lepas ni..yang pasti, Pantai Barat Sabah dah kami jelajahi..

itu aje buat kali ni, jumpa lagi dalam Cuti2 Malaysia...salam....

30 October 2009

Tamatnya sebuah dugaan,,

akhirnya, semalam 29/10/2009 menjadi sejarah apabila kita selesai menduduki exam terakhir untuk program 5 tahun setengah yang kita lalui ni..memang agak sengsara lah exam yang terkahir ni. soalan ekonomi yang boleh buat mata budak2 pismk-oum berpusing 360 darjah macam mata mengkarung..hahahaha..

so, sementara menunggu KISSM yang akan datang minggu depan, apa planning korang? aku, musa, zek dan rosli dah ada planning..tunggu ajela kitorang bentangkan dalam post akan datang ek..hehehhe..kepada budak2 perempuan tu, jangan lupa pulangkan LCD yang korang pinjam untuk tengok movie tu..jangan bawak balik lak..hehehhe..(ini pesanan dari si peminjam)...

bye..see next round..

21 October 2009

Rahsia Besar Abad Ini



Baca tajuk kat ataspun dah buat korang tak keruan aje kan?..aku xtipu, memang nie rahsia besar untuk abad nie..paparazzi dari majalah popular seperti MAST**KA telah merakamkan wajah2 budak PISMK-OUM sewaktu tidur..korang bertuah sebab korang antara yang pertama tengok foto2 ini yang belum lagi diterbitkan dalam majalah terbabit.tengok muka mamat kat atas tue, terkejut sangat2 lah tu.. jom kita tengok apa yang menjadi rahsia besar ni..zasssss...




Yana waktu tido memang comei, macam hamster aje dia kan?..hehehe..apesal macam hamster, tak macam panda ek??..wartawan kami masih siasat perkara ni..




Kesian Ah chaw, dah penat sangat main bola keranjang, sampai tertido kat tanah aje..penat sangatlah tu..hehe




Ni apasal macam tersepit aje?..haa kalo nak tau macam niela gaya tido akmal kalo penat sangat menelaah pelajarannya pada sebelah malam..subjek faveret ulangkaji adalah Dota..wakakakaka..




Clarice kepenatan lepas balik dari Tambunan, sampai tertido dalam selipar santi..kesian kan?..ish3...




Mariam kalo tido memang khusyuk, tapi kalo belaja lagi la kusyukkkkkkk (hehehehe)




Ini foto yang diambil masa marina baru balik dari tunas samudera..seminggu duduk dengan tentera laut, tidopun tegak aje..memang berdisiplin kan?..




Kalo si nasir ni memang macam ni, penat main game macam nielah gayanya..abis nampak semua..hahaha




Amboi sanim, mentang2la ko panjang, sampai kaki ko dah tersepak member sebelah..tak patut..tak patut..




Confius aku tengok sanimah, macam tu ke gaya tido dia?pelik gak..hehehe..penat study kot..




Shima tido tenang aje peluk hello kitty tu..tapi dia tak tau, hello kitty tu dah sesak nafas pasal tak leh pegi tandas..hahahaha




Ramai tak tau inilah gaya sebenar zaza waktu tido, cukup santai dan tergantung..inilah yang buat abg lunca dia tertawan...ayunya...hahahahaha




Foto ni diambil waktu blackout baru2 nie..kelihatan cahya, mas, santi, kaka dan cik n** sedang lena dibuai mimpi..begitu erat hubungan mereka. inilah konsep 1Malaysia..mesrakan mereka??hahahhaha




Wajah kepenatan zek kelihatan lepas hantar bapak mertua dia balik baru2 ni..penat sangatlah tu..




Musa sekarang kuat betul tido, asal kenyang aje mula lah nak landing..tak kisah kat mana, asal leh tido..macam harimau dah aku tengok..korang setuju tak?




Korang rasa nie saper?ini rosli la..kepenatan main tenis semalam..berani panggil la dia..itupun kalo berani laa..hahahaha..




terakhir sekali, ini foto siapa?ini la aksi tido epi..penat sangat nak update blog..asyik dia aje yang update, kesian dia kan..tapi apesal aku rasa macam aku aje ni??emm..konfius2...aku ke ni????

20 October 2009

16 Sept. Hari Malaysia cuti umum

KUALA LUMPUR 19 Okt. - Mulai tahun depan, ulang tahun sambutan Hari Malaysia pada 16 September diisytiharkan sebagai cuti umum di seluruh negara.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan keputusan itu yang dibuat oleh Jemaah Menteri baru-baru ini bertujuan mengingati sejarah penubuhan Malaysia pada 16 September 1963.

Menurutnya, ini bermakna mulai 2010, rakyat akan merayakan dua hari kebangsaan secara berkembar iaitu Hari Kemerdekaan dan Hari Malaysia.

Tambah beliau, menerusi Hari Malaysia, kerajaan mahu suka duka rakyat di Sabah dan Sarawak selepas mereka membuat keputusan untuk menyertai Malaysia sejak 1963 turut dirasai penduduk di Semenanjung.

"Hari Merdeka pada 31 Ogos kekal diraikan bagi mengingati perjuangan mencapai kemerdekaan dengan pelbagai acara rasmi seperti perarakan untuk mengingati detik bersejarah itu.

"Hari Malaysia pula dirayakan dengan acara-acara bersifat mengerat perpaduan, persefahaman antara kaum, kejayaan dan pencapaian masyarakat dalam bidang sukan, sosiobudaya, dan kesenian bagi menyemarakkan semangat 1Malaysia," katanya.

Sumber : http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1020&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_01.htm

18 October 2009

ID YAHOO

Salam kepada semua kawan-kawan. Di sini ada satu pengumuman penting. Sekiranya sesiapa yag ada ID YM ini dalam YM list korang -mastet86-, id ym ini telah digunakan oleh orang yang tidak bertanggungjawab. Pemilik sebenar id ini tidak dapat mengakses akaun ini. Diminta kepada semua, terutamanya yang termasuk dalam friend list id ym mastet86, sila abaikan segala chat dari id ini. Terima kasih.


posted by
Masferanah Marimin, PISMK OUM, SEM 8.

Happy Deepavali



Ucapan ini khas kami tujukan kepada pensyarah kami iaitu En D.D.Kumar. "Happy Deepavali, sir"...

Ini adalah beberapa ucapan yang sempat admin blog ini rakamkan untuk Sir D.D.Kumar :

Akmal : Sir, jangan lupa bawak balik Maruku..
Musa : Sir, kami nak angpau. Tak dapat bagi seringgit, dua ringgitpun
jadilah..hehehe..
Epi : Sir, markah tugasan kami semua "A" ye..hehehe..tebal tue kami buat sir..
Mariam : Sir, saya janji tak ponteng kelas sir lagi..

Itulah antara ucapan yang sempat dirakamkan wartawan blog ni iaitu saudara Rosli..

16 October 2009

Kesayangan

Agak-agak next year kamu semua rindu-rinduan kenang-kenangan dengan module ni ka? Next year buku teks dibekalkan seperti biasa kepada kita. Tapi subjek lainlah. Kajian Tempatan. Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan. Pendidikan Jasmani. :D


Agak-agak next year module tu berguna lagi ka? Dont say NO heh.. Bukan banyak berjasa ka module tu? Boleh buat cari duit lagi maa. In case sekolah korang ada cikgu OUM. wooppssiiee.. HAHAHA.


Agak-agak kita posting sekolah dekat-dekat ka? Yalah. Boleh lah kita berkumpul lagi like perhimpunan haram only di padang depan SFX sana makan bakso ramai-ramai. Hehe.


Sedih ka? :'(



Agak-agak next year kamu semua rindu aku ka? HAHAHAHAHA. Baiklah. Baiklah. Aku akhiri entry ini sekarang.

13 October 2009

Syarat masuk IPGM diperketat..

Aku janji mulai tahun depan elak pelatih berhenti sebelum tamat tempoh kursus: Mohd Puad

JERTIH: Syarat kemasukan ke Institut Pendidikan Guru Malaysia (IPGM) akan diperketatkan, termasuk mensyaratkan semua pelatih menandatangani aku janji mulai tahun depan bagi mengelak mereka tidak menamatkan kursus apabila mendapat tawaran kerja.

Timbalan Menteri Pelajaran, Dr Mohd Puad Zarkashi, berkata langkah itu bertujuan melahirkan lebih ramai guru berkualiti seiring dengan agenda pembangunan bidang perguruan supaya setaraf dengan standard antarabangsa.

Katanya, antara syarat lain yang akan diberi penekanan kepada calon guru ialah ketrampilan peribadi, minat dan kefahaman mengenai kehendak kerjaya mereka.

"Ketiadaan penekanan terhadap aspek berkenaan menyebabkan ramai calon guru sebelum ini tidak menamatkan kursus apabila mendapat tawaran kerja lain dan tindakan itu merugikan kerajaan.

"Dengan adanya syarat baru terutama aku janji diharap tidak ada lagi masalah pelajar berhenti sebelum tamat pengajian," katanya selepas merasmikan Sambutan Ulang Tahun IPGM Kampus Sultan Mizan ke-10, di sini, semalam.

Hadir sama Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Perpaduan dan Hal Ehwal Pengguna negeri, Dr Abd Rahman Mokhtar dan Ahli Dewan Undangan Negeri Hulu Besut, Nawi Mohamad.

Mohd Fuad berkata, kerajaan akan menaik taraf semua IPGM seluruh negara supaya mempunyai kemudahan dan modul latihan bertaraf antarabangsa mulai tahun depan.

Katanya, kerajaan akan memanfaatkan peruntukan sebanyak RM5 juta daripada Pertubuhan Pendidikan, Saintifik dan Kebudayaan Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (Unesco) sejajar dengan pengiktirafan badan dunia itu mengenai usaha Malaysia untuk memajukan IPGM supaya menjadi antara yang terbaik di rantau Asia.

Beliau berkata, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, sudah dimaklumkan mengenai peruntukan yang diterima daripada Unesco itu.

Mohd Puad berkata, kini ada 27 IPGM di seluruh negara membabitkan 3,129 pensyarah dan 28,755 pelajar.

Sumber : Berita Harian Online

12 October 2009

Meneruskan Saki Baki Masa Yang Ada..



Sedar tak sedar tinggal beberapa minggu aje lagi untuk kita habiskan masa bersama. Perjalanan 5 tahun setengah ini nampaknya sudah sampai kepada penghujungnya..Realitinya jikalau dahulu sebelah kaki kita berada di alam pekerjaan sebagai guru, kini sebelah kaki lagi menghampiri untuk bergerak ke satu dimensi yang baru juga..Kepada geng PISMK-OUM, masa kita untuk berpisah hampir tiba..hargai sisa-sisa yang ada ini dengan sebaiknya..Kita bertemu dari seluruh Malaysia, dan mungkin kita juga akan bertebaran ke seluruh pelosok Malaysia..apa2pun terjadi, teruskan hubungan yang telah kita mulakan 5 tahun yang lalu ini...

26/10/2009 : exam
02/11/2009 : KISMM
01/12/2009 : Posting

14 September 2009

Selamat Bercuti dan Selamat Hari Raya Aidilfitri..

Salam,

selamat bercuti panjang diucapkan kepada seluruh warga pismk-oum khasnya dan seluruh warga IPGM Kampus Keningau amnya kerana akan bercuti panjang bermula 16 Sept. sehingga 27 September ini. Kepada Akmal, Epi, Musa, Rosli dan Adriana yang akan menaiki pesawat penerbangan untuk pulang ke kampung halaman masing2, jaga diri dan jangan lupa pakai penutup muka ketika di airport!..Kepada kawan2 yang lain, berhati2 di jalanraya ketika ingin pulang bercuti di kampung..

Kepada kawan2 yang beragama Islam, kami ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri..Jikalau ada salah dan silap haraplah dimaafkan..kalau ada kuih raya lebih, bawak2lah balik nanti ek..hehehe..





11 September 2009

Ubat Segala Gelisah..

Alahai, apesal semua nampak tension aje nie?..relax laaa..jom rehat2kan otak korang tue kat sini..


























Dah lega ckit?, haa..baru la best nak wat keja balik..ok2 sambung kerja balik ek..bye..
Related Posts with Thumbnails
http://2.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/SZyFeDqrknI/AAAAAAAAAwI/hzZSY5krbTo/s1600-h/jom_04.png