Kami mengalu-alukan kehadiran anda ke blog kami. Sebarang komen dan pendapat bolehlah diajukan terus ke buku pelawat kami ataupun kepada moderator blog ini.


10 July 2009

PISMP dimansuhkan!!

Mesti korang terkejutkan tengok tajuk di atas?akupun terkejut gak. Tapi maklumat nie betul, siap ada pengumuman dalam surat khabar Utusan Malaysia semalam. Nie aku paste kat sini, jangan kata aku tipu lak..

KUALA LUMPUR 9 Julai - Bekas Menteri Pelajaran, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein (gambar) merasa amat lega kerana keputusan muktamad mengenai dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) akhirnya telah dibuat.

Beliau yang kini memegang portfolio Menteri Dalam Negeri berkata, melalui pemansuhan PPSMI itu, maka sudah tiba masanya untuk semua pihak melihat ke hadapan dalam aspek pembangunan pendidikan negara.

Kata beliau, sudah tidak ada guna lagi jika sebarang isu berkaitan PPSMI hendak dibangkitkan oleh mana-mana pihak kerana keputusan kerajaan itu dibuat berdasarkan fakta yang tidak boleh ditolak.

Jelas Hishammuddin, kerajaan telah mengambil langkah-langkah yang proaktif dan bersifat prihatin sebelum memutuskan untuk memansuhkan PPSMI.

"Perbincangan meja-meja bulat dengan seramai mungkin pihak berkepentingan, akhirnya bukan mengambil langkah ke belakang tetapi dasar baru dengan memperkukuhkan pengajaran dan pembelajaran bahasa Inggeris," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

PPSMI akan dimansuhkan sepenuhnya menjelang 2012.


Eh silap lagi, PPSMI rupanya dimansuhkan, ingatkan PISMP tadi..hehehe..sori2..tersengaja lah pulak... :) :p

Moral for today : Jangan dengar khabar angin kerana angin tak leh berkata2..hehehe..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
http://2.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/SZyFeDqrknI/AAAAAAAAAwI/hzZSY5krbTo/s1600-h/jom_04.png