Kami mengalu-alukan kehadiran anda ke blog kami. Sebarang komen dan pendapat bolehlah diajukan terus ke buku pelawat kami ataupun kepada moderator blog ini.

27 February 2009

Semangat Coach Madde..hehehe;p

hari ini dlm sejarah kmi b'jy bt ISL coach scr brmi2..dkt 4 thn blaja seni mcm ni first time mn warna batik..suma smgt gler..msing2 nak tunjuk bkt..celup suma wrna yg ada tnp pikirkan kemungkinan yg mngkin trjd..hasilnya...taraaa..GAGAL! kata coach..hahaha..mud..muddy..wrna org tua..itu atr komen2 pns dr coach..kump akmal sp nyanyi sp nyanyi "percubaan teras kejayaan"..trus trg jer ko kcewa ngan hasil ko..hehehe..sm laa mcm kump yg ln pun..tym basah cntik jer wrna..bl dah kering..adui mak..mcm wrna kain lap..huhuhu..

X sure tema kump ln..tp yg smpt ditemuramah ialah santi n sanimah..kump santi tema dia "usang" (ngam laa..wrn kn lama kt coach)..si sanimah plak kata tema kump drg.."gaza" (xpe nim..kitorang phm akan kprihatinan kump korang psl prg kat palestin tu)..dlm pmrhatian..pling cntik rsnya celupan kump c rosli, clarice n inuth..sbb drg x gla2 nak clup suma wrna..tp kata coach..kain tu yg x bgus..means bukan slh kita laa kan hsil dia buruk (trg2 suma mmg xde bkt seni)..isk3..xpe..byk lg wrna dlm stor seni tu..nnt kita bt balik..kc puas hati k..huhuhu

tp rsnya aktvt b'gmbr lg byk b'bnding bt keje kan..suma pun mo posing..mcm laa cntik sgt kain yg nak dtyg tu kan..hehehe..coach sp mnyuarakn kemusykilan lagi..knp kpli..kdpm bt cntik..kita x..alaa coach..kegagalan adlh ilmu yg pling b'guna utk b'jy..klu trus2 b'jy..mn tau ssh pyh hdup kan (cover line..malu sbnrnya)..hahaha

Apapun..mission accomplish..ISL coach b'jy dilaksanakan dgn jaynya..(strict kan coach tb2 psl ISL dia..isk3)..

gambar akan diupload kmudian..utk kamera2 ln..upload sndiri ek nnt..aku upload yg ada dlm smpnn aku ja..rsnya musa n zhafran pun byk tgkp td..jgn lupa edar2 k..adios!;p



by: cahya

24 February 2009

jom g SARAWAK~

budak2 ;p..5-8 Mac ni jgn lupa jji temu kita ngan SARAWAK k..kita akn brtolak dr k'gau pkul 4 ptg ari rabu sbb tkut x smpt klu jln pg khamis..jd mlm tu kita suma akan tdo bramai2 kat epot..bg yg agk keberatan..blelaa tdo d mn2 yg b'sesuaian..yg pnting kul 7 suma dah dlm flight..jgn lp bc dlu soalan tugasan sblum jln..igt ni kajian lapangan utuk xment seni..bukan mkn angin (even itulah tujuan utm..hehehe)jgn lupa jg bw cash money yg mencukupi..hny mkn yg dtanggung k..yg ln dr poket sndiri..huhu

ni peta negeri sarawak ngan bbrp tmpt yg mnarik kat sn..ble print laa klu berminat..hehehe



ni plak lagu negeri sarawak..mn tau kat epot sn tb2 kita kn thn suh nynyi dl..atleast krg dh tau..kui3

Lagu Negeri Sarawak ‘Ibu Pertiwiku’

Sarawak Tanah Air ku
Negeriku Tanah Air Ku Sarawak
Engkaulah Tanah Pusakaku
Tanah Tumpah Darahku Ibu Pertiwiku
Rakyat Hidup Mesra dan Bahagia
Damai Muhibbah Sentiasa
Bersatu Berusaha Berbakti
Untuk Sarawak Ku Cintai
Sarawak Dalam Malaysia
Aman Makmur Rahmat Tuhan Maha Esa
Kekallah Sarawak Bertuah
Teras Perjuangan Rakyat
Berjaya Berdaulat

yg nie tentatif program yg dicuri dari marina..dah kc tau ni..so pndi2 laa k..huhu


TENTATIF PROGRAM
KAJIAN LAPANGAN SENI VISUAL KE KUCHING, SARAWAK

Tarikh : 4 Mac 2009
Hari : Rabu


4.00 petang Bertolak dari IPGMKS ke Terminal 2 ( Air Asia ), Kota Kinabalu


Tarikh : 5 Mac 2009
Hari : Khamis


7.25 pagi Penerbangan KK – KCH
9.00 pagi Tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching dan disambut oleh bas IPGM Kampus Batu Lintang
10.00 pagi Daftar masuk menginap di IPGMBL
11.00 pagi Persiapan diri / Solat
2.00 petang Berkumpul di Kafeteria IPGMBL
3.00 petang Melawat sekitar Bandar Kuching / Makan


Tarikh : 6 Mac 2009
Hari : Jumaat


5.00 pagi Bangun pagi / Solat / Persiapan diri / Sarapan
7.30 pagi Bertolak ke Water Front, Fort Magherita
12.00 tengahari Makan tengahari / Solat
1.30 petang Bertolak ke Muzium Sarawak
3.00 petang Bertolak ke Cat Museum Sarawak
6.00 petang Makan malam di Pasar Satok
11.00 malam Bertolak pulang ke IPGMBL


Tarikh : 7 Mac 2009
Hari : Sabtu

5.00 pagi Bangun pagi / Solat / Persiapan diri
8.00 pagi Daftar keluar dari asrama IPGMBL dan bertukar-tukar cenderamata / Sarapan pagi
9.00 pagi Bertolak ke Rumah Kebudayaan Sarawak
4.00 petang Makan tengahari / Solat
5.00 petang Bertolak ke IPGM Kampus Tun Abd Razak
5.45 petang Tiba di IPGMTAR
6.15 petang Persiapan diri / Solat / Makan
8.00 malam Perbincangan hasil dapatan kajian

Tarikh : 8 Mac 2009
Hari : Ahad


5.00 pagi Bangun pagi / Solat / Persiapan diri
8.00 pagi Daftar keluar dari asrama IPGMTAR dan bertukar-tukar cenderamata / Sarapan pagi
9.30 pagi Bertolak ke Gua Batu Angin
2.30 petang Makan tengahari / Solat
3.00 petang Bertolak ke Serian
6.00 petang Persiapan diri / Solat
7.00 malam Bertolak ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching
10.20 malam Penerbangan KCH – KK
11.45 malam - Tiba di Terminal 2 ( Air Asia ), Kota Kinabalu.
- Bertolak balik ke IPGM Kampus Keningau, Sabah.

sbrg prtnyaan ble laa dikemukakan pd zarina n musa selaku perancang utama program..kaunter prtnyaan dibuka 24 jam..hehehe

18 February 2009

penguji 'bleep test'




selasa..pkul 8.00 mlm ada kls en. salehudin..oum dijemput jd penguji 'bleep test'..utk sape2 yg x tau tu menatang apa..rajin2 buka buku n cari k..hehehe..keputusan ujian amat mengujakan iaitu kesemua sampel ujian berjaya memecahkan rekod yang telah dicapai oum sebelum ini..amat memalukan..xpe2..drg masih fresh..rajin nak lari..kitorang bkn xleh bt mcm adik2 junior tu..kitorang mls jer nak tunjuk bakat ;p

p/s: aku x tau camne nak bt slide show gmbr2 tu..moderator tlg ajar..isk3

by: cahya

Lari..lari...kita lari....

Hari Jumaat nie bersamaan 20 februari ada acara merentas desa tertutup di IPKS..Oleh tu kepada wakil2 PISMK-OUM yang mewakili setiap rumah pasukan masing2 diharapkan menunjukkan potensi sebenar..jangan jadi macam latihan 2.4km yang lalu dah la. menang tak penting, yang penting selamat tiba di garisan penamat..kepada vujie, ko jangan buat2 pengsan macam waktu olahraga di stadium dulu..kununnya mau ada orang angkat kan la tue..heheheh..anyway, gud luck geng..adios..


13 February 2009

Birthday girl februari nie..



Kepada vujie, kami doakan semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki..memandangkan ko mengidam nak makan cheese cake, apa kata belanja kitorg makan kek tue?bijak kan idea nie...hehehehe

Pengumuman penting dari moderator


Salam semua..

Memandangkan kita semua akan terlibat di dalam mencari penaja bagi lawatan ke Sarawak. Oleh itu aku berharap korang dapat menyalurkan maklumat berkaitan penaja kita secepat yang mungkin. Aku akan mewujudkan satu halaman istimewa untuk para penaja lawatan kita..Sila beritahu rakan2 lain..

- Best regards from moderator

12 February 2009

ajk lawatan

hari ni telh diadakan satu perbincangan khas sempena lawatan a.k.a kajian lapangan seni yg akn diadakan di sarwk. isu paling hangat adalah isu sponser, peralatan, penginapan, pengangkutan, makan & tiket. sila ambil perhatian:-

pengerusi : inuth
t. pgrusi : musa
su : santi
bendahari : masferr
penginapan : anim & shima
pengangkutan : kaka' & marin
makan : seli & sanim
pralatan : yati, yana & cacau
dokumentasi : epi & jepa
kebajikan : clarice & akmal
tugas2 khas : vujie & nasir
sponser : suma yg trlibat
tiket : satu klas

sila beri kerjasama

11 February 2009

ujian daya tahan kardiovaskular~

lari lari..kita lari..smpi putus..urat kaki..btul ke lirik aku tu?hehe..arini bebudak oum telah dipaksa rela untuk b'lari 2.4km start dr pagar asrama ppn pastu round trek joging 2 kali..tym kat gate asrm ppn..bdk2 llki jeling2 jer kat dlm kan (akmal..ko cari blik adik sayang ke?)hahaha..sir salehudin ngan selamba badak ja ikut dr blkg smbil nyanyi2..dah laa nk motor..x aci btul..

mcm biasa..golongan bp org d kls kami akan mndahului ngan cttn masa yg agak mmbrgsgkan..agak memalukan bagi golongan bujang..kui3..keputusan rasmi larian td boleh dirujuk seperti di bawah (ayat surat rasmi..hehe)

1. zack (10.06)
2. epi (10.09)
3. lee (11.45)
4. akmal (12.13)
5. musa (13.13)
6. clarice (14.03)
7. anim (14.35)
8. nasir (15.27)
9. marina (15.37)
10. ujie (16.15)
11. sanim (16.23)
12. shima (16.45)
13. yati (17.15)
14. rosli (17.52)
15. santi (17.53)
16. mas (18.05)
17. kaka (22.15)
18. yana (22.16)
19. inuth (22.26)

perbezaan masa rosli ngan santi 1 saat ja..sbb rosli berabis potong santi ngn gaya larian ala teletubis (btul ke tu?hehe) tym kat grsn penamat..kaka, yana n inuth ttp pejalan kaki pling seksi..haha..

presentation bab arini xyah laa citer kan..mcm biasa modul OUM ttp b'mslh w'pun yg menulis tu para pakar yg diiktiraf..kdg2 bila org dah t'lmpau pndi ni..ada jg bodo dia..(aku bukan student OUM..btul!..hahaha)..so..sbg antara org yg b'tggjwb bt presentation td..aku mnt maap bg pihak kump krn mnympaikan ajrn sst itu..huhuhu..kesimpulannya..bak kata ah chau..exam kita kuar dr modul..so..pndi2 laa yaa..adios!

09 February 2009

baju klas kita sda bli!!!

weekend yg lalu inuth n da gang p bli bj klas kita di Jakel depn 1 borneo.sblum tu kami uda round di 1 borneo di kamdar n satu kedai yg mhl gila ak lupa uda nama dia glutis ka pa ntah,p kk di segama n kain mewah n p 1 borneo balik tp x jadi bli yg wrna turqois sbb x cukp kain. so kputusan di ambil untk bli di jakel sbb ada prmotion sampai buln 4. hehe..tp mmg penat gila kami bjalan sbb ikut kereta awam lagi,panas dan sempit.jd member pismk oum kna bertrima kasih kpd leader kita n da gang yg bersusah payah mncari kain satu kk huhu...tp kain kita mmg cntik..cept2 kita jahit supaya bleh pakai awal2..ahahaha..

by masferr
tukang simpan duit pismk-oum

08 February 2009

Alkisahnya Hikayat Malam 1000 Impian..

Kisah ini merupakan sebuah hikayat Malam Seribu Impian, ingat tau bukan Hikayat Seribu Malam..Alkisahnya terdapat di dalam sebuah kerajaan yang dipimpin oleh seorang ratu bergelar Inuth the Legend. Nak dijadikan cerita pada suatu hari ratu Inuth telah memanggil para memandanya berkumpul dan bersidang. Perbincangan mereka sungguh lama sehinggalah diibaratkan biji benih jagung yang disemai telah mampu mengeluarkan hasilnya..Akhirnya kata sepakat telah dibuat, ratu Inuth bersama beberapa dara pingitan di kerajaan PISMK-OUM berhasrat untuk mengadakan sepasang sepersalinan lengkap memandangkan tempoh pemerintahan kerajaan yang akan berakhir pada beberapa purnama lagi..Intipati bicara mereka berbunyi begini :

Ratu Inuth : Beta rasa sudah sampai masanya kita memiliki persalinan yang baru bagi menggantikan persalinan kelabu dan biru yang kita miliki setakat ini. Beta malu kepada kerajaan-kerajaan lain yang memiliki persalinan yang indah2 belaka. Apa kata memanda bendahara?

Bendahara Yek : Ampun tuanku, molek benar buah fikiran tuanku. Patik pun rasa begitu juga.

Ratu Inuth : Apa pula pendapat Temenggung Jepa dan Laksamana Yati berkenaan hal ini?

Temenggung Jepa : Hamba ikut sahaja tuanku.

Laksamana Yati : Hambapun tuanku..

Setelah keputusan dibuat maka Ratu Inuth membuat keputusan untuk berkelana bersama para hulubalangnya ke sebuah gedung di negara yang terletak di Kota Kinabalu. Para penduduk tempatan menggelarkan gedung ini 1 Borneo. Ramai para saudagar Timur dan Barat memperdagangkan hasil dagangan mereka di gedung ini. Sementelah pemergian baginda ke sana bersama hulubalangnya, kerajaan PISMK-OUM di Keningau ditinggalkan kepada para memandanya untuk menjaga hal ehwal rakyat..Begitulah kisahnya..


Dipetik daripada Kitab Hikayat Malam Seribu Impian edisi Lord of The Rings II.


(Hehehe..moderator sakit, niela akibatnya. hahahaha..)

05 February 2009

GEMPAR!!!

dah cek lmn web oum?result exam dah kuar kcuali utk GERKO n SEJ (mcm marin)..huhu

by: cahya

04 February 2009

Zaza menyaman restoran!!

Keningau,4 Jan - Adakah tajuk di atas semata2 retorik sahaja?tidak...ini kisah betul. Ianya hampir menyamai kes seorang budak menyaman pemilik restoran Cheng Ho iaitu Amy Search kerana seorang pekerjanya tertumpah kuah panas di badannya.. Namun hal ini berbeza kepada sang empunya badan iaitu zaza..beliau dikatakan tercedera di bahagian badan akibat tumpahan milo panas..Kejadian ini menyebabkan seleranya pada petang itu hampir tertutup..kejadian disaksikan beberapa orang pengunjung..Abe Li menyatakan "Nasib ambo tak keno, kalo tidak mau sawan laut ambo"..

(Wartawan Sok Sek Sok Sek melaporkan dari kawasan kejadian).

Ikuti kisah selanjutnya di akhbar PISMKOUM Digital.

Ohh OuM..AnTara 2 AnuGeraH..

3 April 08 la bru ak sadari yg ada jg org terdetik nk luah kata ikhlas... Besa la geng bila di bawah mmg slalu trima musibah bila di atas mmg pujian melimpah..berputar jgak roda tu..Kta roometz ak "ni permulaan yg bagus" kta insan M pulak "nampak! sapa taktau yg cucuk dia dlu"Kta hati geng2 OuM lak terluahla dgn senyumz yg pnuh ngan maksud.hehehe..

Apa leh buat jo?? kekadang time dperlukan ditatang bagai emas permata bila xdperlukan dbuang bagai dihina. Bg ak 2kang_2liz kta tgu n lihat geng apa la agaknye pjalanan thn enjoy (Last year) kta nihh..ttg kinabalu 2 agak sedey la cm xjd kn? tp duit kelas n bju batik rm80 jgn bisa dilupa dong nti mengamuk leader kta..haha
kim salamz kat budak buffday bln nie..chalow

by 2kang_2liz

03 February 2009






Salam

Pernah dengar tak istilah kempunan geng?..wakaka itu la tu, geng kelas aku ni klu kempunan nk makan payau xpernah mengambil kira faktor cuaca n iklim (maklumla skarang belajar bab luluhawa kn?) apatah lg bab jarak n perjalanan termasuk bab pening2 akibat hentaman dek daging payau yang BERKOLESTROL tue(istilah org berdiet mcm Zaza; jgn marah haha). Tup tap ujan bru nak abis dieorang geng pompuan pn dah bertolak bersemangat beralaskan kaki jalan dri institut ke sebuah surga payau di jabatan haiwan. Ak dengar criter c kaka dah berjaya pujuk pakguard yg begok tu tuk c lepas bdak2 yg kempunan payau ni (nasib mulut maniz). Tapi kn ak lewat skit la jln skali coz g pekan dlu..sampai2 sume dah bertenggek depan mangkuk2 Sup Payau dan deretan Nasi goreng payau yg berbau enak bangat membuatkan hati siapa shj tertawan nak paw dieorang..nak sebut sorang2 matila geng, ap yg ak tgok suma makan tak berpanggung geng..tp pandei lak dieorg cover time amik gambar oleh cameragurlz yg tidak berbayar(bukan marina n mak long k! ditegaskan dieorg dibayar bh) haha..Bila dh selesai mkn ak dh nk chow dh dah..bru nak amik lap(corner)dah kena hentam sekor lembu..bukan langgar jo, tpi kena buli lembu batu tu disuruh jdi model tuk peragaan dieorg termasuk ak sblum balik....ok chaw geng jgn marah nti sapat tua haha..by akmal

02 February 2009

Tour de Soto Payau~

petang tadi kami telah selamat menunaikan hajat yang telah sekian lama tertunggak..makan soto payau..hehehe..ingatkan dekat ja tempat dia..rupanya mak oi..sengal juga laa kaki nie nak jalan..geng2 lelaki ngan gentlemannya naik motor..x aci btul..xpe2..kasi can ;p

setinggi2 penghargaan bt c kaka yg brjaya membodek pak gad supaya kami bleh kluar tnp tulis nama..pesan pak gad..jgn melencong g tmpt lain..xkan laa..kami kan budak baik..hik3 ;p



ni santi ngan clarice..bukti kami dah jejak kaki kat tempat ni..

Selamat Memulakan Kuliah...

Da habis holiday seminggu.. now turn back to campus to continue study da... so wish u all de best n gud luck ya..! :)

By marina
Related Posts with Thumbnails
http://2.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/SZyFeDqrknI/AAAAAAAAAwI/hzZSY5krbTo/s1600-h/jom_04.png