Kami mengalu-alukan kehadiran anda ke blog kami. Sebarang komen dan pendapat bolehlah diajukan terus ke buku pelawat kami ataupun kepada moderator blog ini.

27 April 2009

apabila fizkitis menulis...




Salam...

Minggu lepas baru sahaja habis penghantaran tugasan untuk semester ini namun itu tak bermakna pelatih PISMK-OUM boleh duduk senang-lenang goyangkan kaki, al-maklumlah pada minggu hadapan (4 Mei) MQA dijangka akan datang ke IPGM Kampus Keningau bagi memeriksa semua perkara berkaitan dengan program PISMP yang dilaksanakan oleh kerajaan ni. Usah dicakap berkenaan soal duit yang telah dihabiskan untuk membeli fail2, kertas, dakwat printer, fotostat dan sebagainya..walaupun tiada elaun diperuntukkan untuk ini, namun itu bukan alasan untuk tidak menyiapkan bahan2 yang dikehendaki oleh MQA. Bukan sahaja perhatian perlu diberi kepada pelatih PISMK-OUM, pensyarah2 yang terlibat dengan sesi pengajaran di kelas PISMK-OUM Kajian Sosial ini juga akan dipantau dari segala aspek..Walaupun masa semakin pendek, usaha perlu dipergiatkan agar segala kehendak dan keperluan dari pihak MQA dapat dipenuhi dengan sebaik mungkin..Tidak kira kepada pelatih PISMK-OUM atau pensyarah PISMK-OUM, anda semua perlu melaksanakan tugas anda dengan sebaiknya..Tanggungjawab yang diberi oleh ALLAH perlu dilaksanakan dengan sebaiknya. Janganlah dipersoalkan di akhirat kelak segala tanggungjawab yang tidak terlunas pada hari ini...


“Layanilah orang yang kecil sesuai dengan kecilnya, layani orang besar dengan kedudukannya, orang jahil berdasarkan kekurangan ilmunya dan orang alim berdasarkan kelebihannya”.

Wassalam...

26 April 2009

Usah merokok depan pelajar..




CHERAS: Guru yang merokok dinasihatkan tidak berbuat demikian depan pelajar kerana tabiat itu boleh menjadi ikutan.

Kajian Kementerian Kesihatan pada 2005 mendapati, kira-kira 42 peratus pelajar yang merokok mengaku terpengaruh oleh tindakan guru mereka, manakala 16 peratus lagi kerana pengaruh ibu bapa.

Timbalan Pengarah (Kesihatan Awam) Jabatan Kesihatan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Dr Sallehudin Abu Bakar, berkata statistik itu menunjukkan guru lebih berpengaruh daripada ibu bapa.

Menurutnya, mungkin kerana pelajar banyak menghabiskan masa di sekolah dan lebih rapat dengan guru hingga segala perbuatan, termasuk tabiat tidak baik, menjadi ikutan selepas terpengaruh.


Katanya, pelajar mungkin menganggap tingkah laku guru mereka wajar dicontohi walaupun sebenarnya tabiat itu tidak baik dan boleh memberi kesan negatif kepada diri sendiri.

“Ini dapat kita lihat mengenai peningkatan jumlah pesakit kanser, kini pada usia 20-an dan 30-an sudah menghidapnya,” katanya.


BERITA INI DIPETIK DARIPADA HARIAN METRO : AHAD, 26 APRIL 2009

Sumbangan info : AZMA

18 April 2009

Pasukan Kompang IPGM Kampus Keningau

Tahniah kepada pasukan kompang IPGM Kampus Keningau kerana berjaya mewujudkan sebuah platform untuk warga IPGM Kampus Keningau mengetahui aktiviti persatuan kompang ini. Tahniah gak buat sedara Khalid dan akmal kerana bersengkang mata membuat blog tersebut walaupun samapai 4 kali mencuba..Kepada warga IPGM Kampus Keningau dan sesiapapun di luar sana, untuk maklumat lanjut anda bolehlah layari :

http://persatuankompangipks.blogspot.com/

enjoy and have a nice day..best regards..

17 April 2009

Kuliah Ganti

Perhatian kepada semua ahli PISMK-OUM Kajian Sosial sem 7..satu kuliah ganti akan diadakan pada hari Sabtu ini (18 April 2009)..Kehadiran adalah wajib..Sila guna jadual hari Khamis..bagitau yang lain..

16 April 2009

INTERESTED TO BE AN OUM MODULE WRITER AND MODERATOR?

Open University Malaysia (OUM) is the leading Open and Distance Learning (ODL) university in Malaysia and is backed by a consortium of 11 public universities. In our quest to provide better lifelong learning experiences to our learners and to democratize education, we are seeking freelance Writers and Moderators to contribute their subject-matter expertise. We seek individuals who:

Are experts in their respective discipline (at least a Master’s degree);

• Have a passion to share and guide students, both mature and fresh from school in their quest for academic excellence;
• Are dedicated to provide a significant learning experience;
• Posses excellent communication and writing skills; and
• Are committed and willing to write in a style suitable for open and distance learning.


• Pengenalan Kepada Masalah Penglihatan
• Perancangan dan Pengajaran Muzik
• Pengajaran dan Kesusasteraan Sekolah Rendah
• Pengajaran Matematik Sekolah Rendah
• Pengajaran Sains Sekolah Rendah
• Applied Sports Injury
• Applied Sports Physiology
• Sports Tourism
• Environmental Physiology
• Sports Marketing and Sponsorship
• Applied Sports Biomechanics
• Recreational Management
• Risk Management and Sports Consultation
• Information Technology for Manufacturing
• Engineering Economics
• Introduction to Manufacturing
• Six Sigma
• Event Management
• Software Construction
• Multimedia Advertising
• Computer Based Training
• Requirement Engineering
• Communication Theory
• Multimedia Networking
• Mobile Computing for Multimedia
• Game Design and Development
• Virtual Reality
• Multimedia Programming I
• Multimedia Programming II
• Animation I
• Animation II
• Web Design I
• Web Design II
• Multimedia Authoring I
• Multimedia Authoring II


Bachelor of Islamic Studies (Islamic Management)

• Usul Fiqh 2
• Siasah Syariyah
• Fiqh Ibadat
• Prinsip Ekonomi
• Prinsip Pemasaran
• Bahasa Arab Komunikasi I
• Bahasa Arab Komunikasi II
• Komunikasi Pendekatan Islam
• Pengurusan Sumber Manusia (Islam)
• Prinsip Pengurusan Islam
• Qawaid Fiqhiyah
• Kewangan Islam

Bachelor of Psychology

• Cognitive Psychology
• Adolescent Psychology
• History and Philosophy of Psychology
• Research Methodology in Psychology
• Motivation
• Perception and Emotion
• Problem Solving and Decision Making
• Psychology of Learning
• Ethics in Psychology
• Cross Cultural Psychology
• Personality
• Dynamics of Adjustment
• Substance Abuse and Social Deviance
• Introduction to Counseling
• Industrial and Organisational Psychology
• Principles of Behaviour Modification
• Abnormal Psychology
• Psychology of Adult and Old Age
• Entrepreneurial and Productivity Psychology
• Personality

Bachelor of Communication

• Basic Interpersonal Communication
• Public Speaking
• Communication Theory
• Principles of Advertising
• Basic Journalism
• Introduction to Social Science
• New Media Technology
• Information Technology, Media and Society
• Graphic Design
• News Writing and Reporting
• Communication Campaign
• Broadcast Journalism
• Communication Law
• Case Studies of Corporate Communication
• Copy Writing
• Creativity in Advertising
• Editing for Print and Electronic Publications
• Reputation Risk Management
• Media Appreciation & Critical Analysis
• Broadcasting Management
• Intercultural Communication
• Intergraded Marketing Communication
• Global Communication
• Politics and The Media
• Communication Research Methods

More information on the OUM learning materials and module writing can be viewed at http://cidt.oum.edu.my/modules/

HOW TO APPLY
Email your curriculum vitae with contact details of 2 referees and a sample of your writing (5-10 pages, in your related field) to:

Director,
Centre for Instructional Design and Technology
Open University Malaysia
Jalan Tun Ismail, 50480 Kuala Lumpur, Malaysia
Tel: +603-2773 2705/2072 Fax: +603-2697 8702
Email: cidt_director@oum.edu.my

Only short listed candidates will be contacted.

Closing Date: 30 April 2009

09 April 2009

Bulan April melompat masuk...


Sedar tak sedar dah pun masuk bulan April..seperti biasa, dalam bulan nie terdapat 2 orang geng pismk-oum yang menyambut ulang tahun kelahiran yang ke-23 iaitu Sanim (15hb) dan kaka (16hb)..Memandangkan elaun bukupun dah masuk, kenala diorang belanja kita satu kelas. saper setuju???amboi2 yam, ko bab makan memang laju, cepat aje angkat tangan ek..hehehehe..semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki. Amin...

03 April 2009

Tahniah kepada Dato Seri Najib Tun Razak..



Kami dari kumpulan pengajian PISMK-OUM IPGM Kampus Keningau mengucapkan tahniah kepada Dato Seri Najib Tun Razak di atas pelantikan beliau memegang jawatan Perdana Menteri Malaysia yang baru..Semoga kerajaan dan negara di bawah pimpinan beliau memperoleh kejayaan pada masa-masa akan datang....

01 April 2009

Lagu IPGM..

Institut Pendidikan Guru
kami sentiasa bersedia,
menjulang etika kerja
berkorban jiwa raga
menjunjung aspirasi
masa negara tercinta

Berwibawa,berintegriti,
keunggulan peribadi,
berteraskan keimanan,
mendidik anak bangsa

kami bangga menjadi guru,
kerjaya dihormati
tidak jemu menimba ilmu
bakti setulus hati yg murni,

IPG Malaysia berikrar,
membentuk guru berkualiti,
penyanyang,berakhlak mulia,
mendukung visi misi IPG


untuk dengar lagu nie dengan muziknya, korang boleh tengok kat link di bawah:

http://www.youtube.com/watch?v=ACPYS7WaKc8

terima kasih kepada zack yang tolong carikan muzik lagu nie..
Related Posts with Thumbnails
http://2.bp.blogspot.com/_sYx8LhsF1y0/SZyFeDqrknI/AAAAAAAAAwI/hzZSY5krbTo/s1600-h/jom_04.png